Amerika merkezli gıda devi Kraft Heinz, hızlı tüketim ürünleri sektörünün (FMCG) yine dünya devlerinden Unilever’e birleşme teklifinde bulundu. Unilever’in birleşme teklifine olumsuz yanıt verdiği, ancak Kraft’ın ısrarcı olduğu bildirildi.
Pazarlama alanının dijital medya platformu The Drum ile İngiliz The Independent Gazetesi, ABD’li gıda devi Kraft Heinz tarafından, dünyanın en büyük reklamverenlerinden İngiliz-Hollanda sermayeli FMCG şirketi Unilever’e bir birleşme teklifi sunulduğunu, teklifin Avrupalı şirket tarafından kabul edilmediğini yazdı.
“Teklif reddedilmiş olsa da…”
Kraft Heinz’dan yapılan açıklamada, “Kraft Heinz, Unilever’e iki grubun birleşmesi ve uzun vadeli büyüme ve sürdürülebilir yaşam misyonuyla faaliyet gösterecek lider bir tüketici ürünleri şirketinin yaratılmasıyla ilgili kapsamlı bir teklif sunmuştur. Teklif Unilever tarafından reddedilmiş olsa da iki tarafın kabul edeceği koşullar üzerine çalışmayı arzu ediyoruz” ifadelerine yer verildi.
The Independent’ın konuya ilişkin haberinde, Kraft Heinz’in açıklaması üzerine, Unilever’in borsada işlem gören hisselerinde yüzde 13’lük bir değer artışı kaydedildiği bilgisine de yer verildi.
Thomson Reuters verilerine göre, Kraft Heinz’ın yaklaşık 106 milyar dolarlık piyasa değerine karşın Unilever’in açıklamadan önceki piyasa değeri 117 milyar avro seviyesinde bulunuyor.
Unilever: “Teklif, şirketin gerçek değerinin altında”
Unilever’den yapılan açıklamada ise 112 milyar avro değerinde olan birleşme teklifinin reddedilmesinin gerekçesi olarak, teklifin Unilever’in gerçek değerinin ciddi bir şekilde altında kalması gösterildi.
Piyasa gözlemcileri, iki şirketin birleşmesi durumunda dev bir marka ayak izine sahip olan ve süpermarketler karşısında şimdikinden daha da yüksek bir pazarlık gücü bulunan global bir yapının oluşabileceğinin altını çiziyorlar.
(47)