Yıldız Holding, dünyanın en eski çikolata markalarından biri olan Godiva’da, lüks konseptinde izlediği satış stratejisi değiştirmeye hazırlanıyor. Buna göre, Godiva ürünleri market raflarına çıkacak ve daha geniş bir kitleye ulaşacak. Pladis Bölge CEO’su Mehmet Tütüncü, “Her lokasyonda, herkes için ve her fiyat aralığında ürünü tüketicimizle buluşturmuş olacağız”dedi.
Pladis” adıyla İngiltere merkezli kurduğu şirket ile atıştırmalık ürünlerini bir çatı altında toplayan Yıldız Holding, önümüzdeki günlerde bir önemli hamleye daha imza atacak. İki dünya devi Godiva ve United Biscuits’i bünyesine katan Yıldız Holding, lüks konsepti stratejisi ile satışa sunulan Godiva’yı market raflarına çıkaracak.
5.2 milyar dolar ciroya sahip ve dünyanın en eski çikolata markalarından olan Godiva’da böylece daha geniş bir kitleye sunulmuş olacak.
“Herkes için her fiyat aralığında ürün”
Türkiye, Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Orta Asya CEO’su Mehmet Tütüncü, “Pladis yapılanması ile ürün portföyünü tamamladık” diyerek bu üç markanın birbirini tamamladığını kaydetti.
Ülker ve McVitie’s için ‘kendi kategorilerinde lider iki marka’ değerlendirmesi yapan Tütüncü, Fransa’da İspanya milli maçı sonrasında düzenlediği basın toplantısında yaptığı konuşmada, her lokasyonda herkes için ve her fiyat aralığında ürünün tüketiciyle buluşacağını bildirdi.
“Pladis’in cirosu 5.2 milyar dolar”
“Ülker, McVitie’s ve Godiva el ele vererek Pladis’i lider yapacak” diyen Tütüncü, Godiva’nın pladis içindeki yapılanmasının Ülker ve McVitie’s’ten farklı olduğunu belirterek şunları kaydetti:
“Godiva’nın mağazacılık ve perakende kısmı Pladis yapılanması içinde yer almıyor. Çünkü bu işin dinamikleri çok farklı. Pladis, Godiva’nın marka lisans anlaşması ile ürettiği farklı formatlardaki premium ürünleri pazarda tüketicisine daha yaygın olarak ulaştıracak. Önümüzdeki dönemde tüketici talebinin oluşacağını düşündüğümüz noktalarda Godiva markalı ürünleri müşterilerimizin beğenisine sunacağız”
Pladis’in toplam üç asra yayılan bir üretim deneyimi olduğunun altını çizen Mehmet Tütüncü, Ülker’in bu yıl 72’inci yaşını kutlayacağını belirterek, “United Biscuits 186, Godiva 90 yaşında. Ülker ise bu yıl 72’nci yaşını kutlayacak. Bu üç büyük tecrübeyi Pladis çatısı altında bir araya getirdik. Pladis’in cirosu 5.2 milyar dolar. Pladis’in hedefi çift haneli büyümeyi sürdürmek. Biz de bölge olarak üzerimize düşeni yapacağız. Gelecek üç yıl içinde Pladis büyümesinin üçte birini bölgemizden sağlayacağız” diye konuştu.
“Her bölgenin tüketim alışkanlıkları başka”
PLADİS’in temelde üç ana bölgesi olduğunu, ancak bu üç bölgenin de kendi içinde mikro bölümlere ayrıldığını kaydeden Mehmet Tütüncü, şöyle konuştu:
“Pladis dünyamızı bölgesel olarak yöneteceğiz. Çünkü her bölgenin kendine özgü üretim, dağıtım, satış ve pazarlama dinamikleri var. Tüketim alışkanlıkları birbirinden çok farklı. İklimleri, kültürleri farklı.
Bu yüzden her bir bölümü özel olarak ele alacağız, dinamiklerini iyi anlayacağız. Başarı ancak böyle gelecek. Örneğin, bizim bölgemiz olan TR, MENA&CA, iki kıtada 21 milyon kilometrekareye yayılmış 30 ülke ve 500 milyonu aşkın bir nüfusu barındırıyor. Bir ucumuz Fas’ta, diğer ucumuz Moğolistan’ın bozkırlarında. Bırakın tüketici eğilimlerini iklimleri bile birbirinden çok farklı.
Ama biz Ülker olarak uzun zamandır bu bölgedeyiz ve bazı ülkelerde zaten pazar lideriyiz. Şimdi yeni markalarımızla daha da güçlendik. Özellikle Orta Doğu’da Ülker ve McVities’i birleştirdiğimizde lider olduğumuz ülke sayısını artırıyoruz.”
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(33)