20-24 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan 2. Çukurova Tarım Fuarı, gerçekleştirdiği ilkler ve yeniliklerle ziyaretçilerine kapılarını açıyor. 18 ülkeden 245 firma ve temsilcinin katılacağı fuarda, 50 dönüm uygulama tarlası sayesinde ziyaretçiler, satın alacakları ekipmanları deneme şansını bulacak.
Elka Fuarcılık tarafından 20-24 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek 2. Çukurova Tarım Fuarı’nın basın toplantısına Genel Müdür Bülent Yamaç, Çukobirlik Yönetim Kurulu Başkanı Seçkin Sakar, Çukobirlik Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Çakıcı ve Adana Ziraat Odası Meclis Başkanı Şaban Baş katıldı.
Çukobirlik Fuar Alanı’nda düzenlenen 2. Çukurova Tarım Fuarı’na 18 ülkeden 245 firma ve temsilcisi katılacak. 22 bin metrekarelik alanda gerçekleşecek fuar, kapalı alanın yanı sıra 5 bin metrekare açık alan ve 50 dönüm uygulama tarlası ile Türkiye’nin ilk ve tek uygulamalı fuarı olma özelliği taşıyor.
“Çukobirlik’e çakılan her çivi ekonomiye bir katkı olarak geri döndü”
Elka Fuarcılık Genel Müdürü Bülent Yamaç, Türkiye’de gerçekleşen 50’den fazla tarım fuarı arasında farklı olduklarını vurgulayarak, “Biz lokasyon olarak, bina ve alan büyüklüğü olarak farklıyız. Ayrıca dünyanın hiçbir yerinde satın aldığınız ekipmanı veya traktörü test etme şansınız yok ama Çukobirlik’te bu imkânı buluyorsunuz. Bizim hedefimiz Anadolu’nun en büyük fuarcılık merkezini yapmak. Zaten ismini de Çukobirlik Fuar Alanı olarak tescil ettirdik. Fiziksel eksikliklerimizi zamanla tamamlayacağız. Kendi imkânlarımızla bir şeyler yapmaya çalışıyoruz. Zaman alabiliyor ama sorunlarımızı ve eksikliklerimizi gideriyoruz. Mesela geçen eylül ayındaki sıcaklık bu fuarımızda olmayacak çünkü elektrik alt yapımız tamamen yenilendi. Aydınlatmaya da takviye yapıldı. Bu arada Seyhan Belediyesi’nden de ciddi destekler aldık. O bölgedeki peyzaj ile ilgili kısımlarda hep bize destek oldular. Çukobirlik’e çakılan her çivi ekonomiye bir katkı olarak geri döndü. Biz Çukobirlik’in adını yeniden duyurduk. Bu doğrultuda yaptığımız işin doğru olduğuna inanıyoruz. Eksiklerimiz olabilir ama eksiklerimizi tamamlamak için de çaba göstermeye devam edeceğiz” dedi.
“Önceliğimiz fuarı pazarlamak oldu 15 bin kişiye telefonla ulaştık”
Yamaç, Elka Fuarcılık olarak farklı bir işe imza attıklarını belirterek “Türkiye’de her yıl 400’ten fazla fuar düzenleniyor bunun 50’den fazlası tarım fuarı. Biz Elka olarak fuarcılık alanında farklı bir şey yaptık. Geçen fuarlarımızda da bu fuarımızda da önceliğimiz fuarımızı pazarlamak oldu. 81 vilayette sektörle ilgili firmalara tek tek telefon açıldı. Daha sonra fuarımıza 1 ay kala yine aynı ekip bu sefer de öncelik muhtarlar, çiftçi kayıt sistemine kayıtlı çiftçiler daha sonra ilaç bayileri telefonla arandı. Yaklaşık 15 bin kişiye telefonla ulaştık. Bu fuarcılık sektöründe bir ilk oldu” diye konuştu.
GIDAHATTI DERGİSİNİ ÜCRETSİZ İNDİRİN
(1)