Türk şirketlerinin sadece yüzde 9’unda bulunan Süt Odası konusunda farkındalık yaratmak üzere işbirliği yapan Danone Türkiye ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER), şirketlere, “Süt Odası lüks değil, ihtiyaçtır” diye seslendi.
2015 yılında yaptığı “Çalışan Annelerin Araştırması” ile Türkiye’deki tüm şirketlerin sadece yüzde 9’unda süt odası olduğunu ortaya koyan Danone Türkiye ile Türkiye Kadın Girişimciler Derneği (KAGİDER) işbirliği kapsamında, ilk olarak Mayıs ayında yapılan kampanya ile süt odası gündeme taşınmıştı.
Danone Türkiye ile KAGİDER, her yıl 1-7 Ekim tarihleri arasında kutlanan Emzirme Haftası kapsamında bu kez farkındalık yaratmak amacıyla şirketlere, ‘Süt Odası lüks değil, ihtiyaçtır” çağrısında bulundu.
“Süt odası da toplantı odası kadar temel bir ihtiyaç”
Türkiye’de kadın istihdam oranının erkeklerin istihdam oranının yarısından az olduğunu belirten Danone Türkiye Entegrasyonu Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu, açıklamasında şunları söyledi:
Danone Türkiye Entegrasyonu Genel Müdürü Gamze Çuhadaroğlu
“TÜİK verilerine göre Türkiye’de kadın istihdam oranı %27,5 iken, erkeklerde bu oran %65 seviyesinde. Yani her 100 kadından yalnızca 27’si iş hayatına dahil oluyor. Bu da demek oluyor ki nüfusun yarısını oluşturan insan kaynağından yararlanamıyoruz.
Çalışan kadınlar ekonomiye yaptıkları katkı kadar, anne olduklarında küçük yaştan itibaren çocuklarına kadın-erkek eşitliği konusunda rol model olarak da toplumsal gelişimin hızlanmasını sağlıyorlar. Çalışan anneler, çocuklarına daha geniş eğitim ve sosyal imkanlar sunmakla beraber, çocuklarını iş hayatına katılmaya teşvik ediyor. Bu nedenle, sürdürülebilir ekonomik ve toplumsal kalkınma için bu potansiyeli realize etmemiz son derece önemli.
Danone Türkiye olarak bu bakış açısıyla, kadın istihdamının artırılmasına büyük önem veriyoruz. Kadınların istihdama katılması kadar işgücü içinde tutulması da önemli. Çalışan Anneler Araştırmamız, çalışan kadınların yüzde 40’ının evlendikten ve çocuk sahibi olduktan sonra işi bıraktıklarını ve bu dönemde daha fazla desteğe ihtiyaç duyduklarını ortaya koymuştu. Bu destekler arasında en önemlilerinden biri de çalışan annelere uygun çalışma koşullarının sağlanması. Buradan yola çıkarak KAGİDER işbirliği ile hayata geçirdiğimiz ‘Süt Odası Lüks Değil İhtiyaçtır’ projesi ile, ülkemizde yalnızca %9 oranında olan süt odalarının artırılması yönünde bir farkındalık oluşturmayı amaçladık. Süt odasının her ofiste bir toplantı odası kadar temel bir ihtiyaç ve hak olduğunu düşünüyoruz. Tüm şirketlere, bu kurumsal sorumluluğu yerine getirerek Süt Odası kurma çağrısında bulunuyoruz.”
KAGİDER Başkanı Sanem Oktar
“Süt odaları çok anlamlı bir adım olacak”
Erkek egemen toplumsal kültürün kadınların üzerine yüklediği ağır sorumlulukların, kadınların ekonomik yaşama katılmalarını, ülkenin kalkınmasına omuz veren üretken bireyler olmalarını zorlaştırdığının altını çizen KAGİDER Başkanı Sanem Oktar ise şunları kaydetti:
“Çocuk bakımının neredeyse sadece kadınların sorumluluğu haline gelmesi bugün ciddi bir sorundur. Bu bakımdan kamuya düşen görevlerin yanı sıra, tüm kurumlar ve şirketlere düşen görevler de bulunuyor. Kadınların iş yaşamına geçişlerini kolaylaştırmak hepimizin sorumluluğudur.
Çalışan Anneler Araştırması yapılması gerekenler hakkında çok değerli veriler ortaya koyuyor. Bunların gereğinin yapılması çok önemlidir. Süt odaları çok anlamlı ve fonksiyonel bir ilk adım olacaktır. Kadının ekonomik yaşama katılması için mücadeleye bütün kurumların katılımını bekliyoruz.”
Danone Türkiye ve KAGİDER’in başlattığı kampanya filmi için
“Süt Odası lüks değil, ihtiyaç” yazısı ilk önce Gıda Haberleri, Gıda Dergisi, Tarım Destekleri üzerinde ortaya çıktı.
(73)