Saray Bisküvi, atıştırmalık ürünler pazarında yükselişe geçen sağlık kategorisine yatırımlar yapıyor. 100 Kalori ürün grubu ile Türkiye’de bir ilke imza atan Saray Bisküvi, son 3 yılda yüzde 27’lik büyüme kaydeden kategoriye ait ürünleri ile iç pazar cirosunun iş hacmindeki oranını yüzde 30’dan 45’e çıkarmayı hedefliyor.
Saray Bisküvi, son yılların beslenme trendi haline gelen sağlıklı atıştırmalıklara yöneldi. Sağlığına özen gösterenler için en sevilen Saray ürünlerini porsiyonladığı “100 Kalori” serisi, doğal lifli bisküvisi Yulaflı Kremalı ve lezzetli Light Kraker gibi ürünleri ile ülkemizdeki büyüklüğü 4 milyar TL civarında olan atıştırmalık ürünler sektöründe önemli yenilikler yapıyor.
100 kalorilik porsiyonlanmış atıştırmalıklar
Tüketici talep ve beklentileri ile birlikte yeme-içme trendlerini her zaman takip ederek yeniliklerini şekillendirdiklerini belirten Saray Bisküvi Genel Müdürü Ramazan Sümer, sektörün büyüklüğü ile ilgili bilgiler verirken aynı zamanda Saray’ın sağlık kategorisindeki iddiasını şöyle ortaya koydu:
“Ülkemizdeki atıştırmalık ürünler sektörü son 3 yılda ciddi oranlarda büyüdü. Tonaj olarak baktığımızda yaklaşık 400 bin ton olan sektör bu süreçte yüzde 9,3 büyüme gösterdi. Unlu mamüller tonajının yüzde 10,1’ini “Sağlık Kategorisi” oluşturuyor ki, bu kategori son 3 yılda yüzde 27’lik bir büyüme kaydetti.
Biz de Saray Bisküvi olarak, 2016 yılı ilk yarısında Türkiye ve Avrupa atıştırmalık pazarında bir ilki gerçekleştirdik. Atıştırmalık yemeyi seven aynı zamanda da ne kadar yediğine dikkat edenler için 100 kalorilik porsiyonlanmış çok özel bir ürün grubu geliştirdik.
Saray’ın çok sevilen hindistan cevizli, yer fıstıklı ve karamelli barlarının, çıtır gofretin, meyveli kekin, baharatlı krakerlerimizin yer aldığı 6 çeşit atıştırmalıktan oluşan yeni “100 Kalori” ile pazardan olumlu geri dönüşler aldık. Saray Bisküvi olarak atıştırmalık gıdada ümit vaat eden bu alandaki yatırımlarımız devam edecek. Yaptığımız yatırımların ciro olarak daha uzun vadede geri dönüşü olacağını düşünüyoruz”
İç pazar payı yüzde 45’lere ulaşacak
Hem sektör hem de marka bazında ürün portföylerinin dünyadaki trendler ile aynı çizgide ilerlediğini belirten Sümer, “Bugün 120 ülkede tescili olan markamız Saray’ın lezzetli, sağlıklı ve yenilikçi ürünleri ile hem iç pazarda hem de dış pazarda büyüme gerçekleştirdik. Sürdürülebilir ve kârlı büyümeyi iş modeli olarak benimseyen bir kurumuz. Stratejik planlama çalışmalarımız kapsamında 2020 yılına kadar birleşik büyüme oranımızı yüzde 25 olarak belirledik. Beş yıllık stratejik planımızda dış pazarlarda kârlı büyümeyi artırırken ciromuzdaki iç pazardan elde edilen payı yüzde 30’dan yüzde 45’e çıkarmayı ve dolayısıyla iç pazardaki payımızı önemli ölçüde artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Avrupa’da bisküvi tüketimi Türkiye’dekinden 3 kat fazla
Turquality’den aldıkları güçle yurt dışındaki faaliyetlerini daha da artırmaya başladıklarını belirten Sümer, “Avrupa’da büyük oyuncular var. Yeni oyuncuların pazara yenilikçi ve farklı ürünlerle yaklaşması gerekiyor. Şu anda ciddi yatırımlar yaparak Avrupa’daki pazar payımızı artırmaya çalışıyoruz. Yalnızca etnik pazarda değil, ulusal pazarda da etkin olmak istiyoruz. Avrupalı tüketicinin damak zevki ile Türk tüketicisinin damak zevki çok farklı. Dünyanın her yerindeki insanların yerleşik bir yeme-içme kültürü var. Dolayısıyla bu yatırımları yaparken oradaki tüketiciye hitap edebilecek ürünlerin üretilmesine dikkat ediyoruz. Avrupa’da yıllık kişi başı tüketim 15 kiloyken bizde 5-6 kilo civarında. Bu yüzden onların damak tadına hitap edebilecek yeni ürünler sunmak gerekiyor. Zaten bizim de son yıllarda yaptığımız hamlelerin temel hareket noktası bu. Son dönemde çıkardığımız 100 Kalori gibi ürünlerimiz de bu ürün grubuna giriyor.”
Saray Bisküvi’den Türkiye’nin 2023 yılı ihracat hedefine destek
Sümer, “Turquality’den aldığımız güçle Türkiye’nin 500 milyar dolarlık 2023 yılı ihracat hedefine ulaşmasında biz de payımıza düşen görevi yerine getirmek için çok çalışıyoruz. Şu ana kadar yaptığımız çalışmalar ile yurt dışında sürekli olarak yeni pazarlar araştırıyor, bulunduğumuz yerlerde yatay ve dikey büyümeler gerçekleştiriyoruz. İnovatif ve yenilikçi bir kurum olarak sektörde ürettiğimiz yeni ürünlerle iç ve dış pazarda büyümeyi, bir dünya markası olmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
(29)