Dolardaki hareketlenmenin önüne geçebilmek adına Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın yaptığı çağrıya, gıda sektörü de destek verdi. İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ve CNR Holding; Eylül 2017’de düzenlenecek CNR Food İstanbul Fuarı için dolar kurunu Şubat ayına kadar 2,99’a sabitleyerek, Türk Lirası ile satış yapma kararı aldı.
Türkiye’nin en büyük gıda fuarı olması hedeflenen CNR Food İstanbul, Gıda ve İçecek Ürünleri, Gıda İşleme, Depolama, Soğutma, Taşıma ve Market Ekipmanları Fuarı, 20-23 Eylül 2017 tarihleri arasında İstanbul CNR Expo’da gerçekleştirilecek.
Fuarın paydaşları olan İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu ve CNR Holding, son dönemde dolardaki spekülatif hareketlenmenin önüne geçebilmek adına Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın telkinlerini dikkate alarak, fuar için dolar kurunu Şubat ayına kadar 2,99 TL’ye sabitlemeyi ve alanları Türk Lirası üzerinden satmayı kararlaştırdı.
“Gıda sanayi ülkemizin en dinamik sektörü”
CNR Food İstanbul fuarının Türk gıda sektörünün en büyük uluslararası ticaret platformu olacağını, yurt dışındaki fuarlara olan ilgiyi azaltarak Türkiye’yi fuar merkezi haline getirmek istediklerini vurgulayan İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete, şunları söyledi:
“Özellikle son 10 yılda önemli bir başarı grafiği sergileyen Türk gıda ve içecek sanayi gayrisafi milli hasıla içerisinde 300 milyar TL’ye yaklaşan payı, 40 bine ulaşan işletmesi ve 400 bini aşan çalışanıyla ülkenin en dinamik ve üretken sektörlerinden biri konumunda yer alıyor. Biz bu dinamizmi daha da güçlendirebilmek ve ülkemizin ekonomisine daha fazla katkı sağlayabilmek için küresel ölçekli bir fuar düzenleme kararı aldık.
CNR Food İstanbul Fuarı, küresel bir buluşma noktası olacak. Fuarda 60 bin metrekare alanda 1000’in üzerinde markanın katılımıyla 35 bin profesyoneli ağırlamayı hedefliyoruz. Fuar sayesinde özellikle Avrupa, ABD, Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Balkan Bölgelerinden gelecek olan iş insanlarıyla iletişim ve yeni iş bağlantıları gerçekleştirilecek.
Dünyada bacasız sanayilerden bir tanesi de fuar sektörüdür. Fuarların ne kadar önemli olduğunu biliyoruz. Fuarlara gelen iş insanları gittikleri ülkeye ekonomik ve turizm açısından katkı sağlıyor. Son yıllarda Avrupa’nın Üçüncü Dünya ve Müslüman ülkelere uygulamış olduğu vize politikalarından dolayı Avrupa’daki birçok fuar kan kaybediyor. Yıllardır ülkemizde başarılı bir gıda fuarının yapılması arzumuzu bu fuarla hayata geçirmekten mutluluk duyuyoruz. Sağlıklı ve GDO’suz üretim imajına sahip olan ülkemizin çokça iyi fuarları hak ettiğini düşünüyorum.
“Türkiye gıdada lojistik üs konumunda”
Fuar Türkiye’nin imajı için de büyük önem taşıyor. Fuar kapsamında birçok ülkeden 500’e yakın ithalatçıyı ülkemize getirmeyi planlıyoruz. Yurt dışı etkinliklerimizde yabancı şirketlere özel davetler gerçekleştireceğiz. Fuarımızın reklamını gittiğimiz tüm fuarlarda yapacağız. CNR Food İstanbul’u Dubai, Moskova’da gerçekleştirilen örnekleri gibi uluslararası bir fuar haline getirmeyi hedefliyoruz. Türkiye coğrafi konumu itibariyle birçok ülkeye lojistik üs görevini yapabilecek konumda. İthalatçıları ülkemizde misafir ederek Türk iş adamlarıyla tüm gıda sektörünü buluşturmak istiyoruz. Fuara katılan her firmaya bir tane ithalatçı firmalarını davet etme fırsatını sunmayı da planlıyoruz.”
Hedef; Ortadoğu ve Avrasya’nın en büyük gıda fuarı
CNR Food İstanbul’un Ortadoğu ve Avrasya’nın en büyük gıda fuarı olabilmesi için yola çıktıklarını vurgulayan CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem de, “Türkiye’nin dünyaya açılan gıda vitrini olacak CNR Food İstanbul’un, Ortadoğu ve Avrasya’nın en büyük fuarı olarak gıda sektörü başta olmak üzere ülke ekonomisine ve ihracatına ciddi katkılar sunacağına inanıyoruz” dedi.
Türkiye’nin ve dünyanın önemli markalarını buluşturacak olan fuarı, gıda sektörünün en büyük uluslararası ticaret platformu haline getirmeyi hedeflediklerini vurgulayan Erem, şunları kaydetti:
“Bütün fuar organizasyonlarımızda olduğu gibi CNR Food İstanbul’da da öncelikli amacımız ülkemizin ve sektörümüzün ihracatına maksimum destek sağlamaktır. Bunun için yurt dışı çalışmalarımıza yoğun bir şekilde başladık.
CNR Food İstanbul Fuarı’na İstanbul Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İİB) ve Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu’nun katkılarıyla dünyanın dört bir yanından alım heyetleri getireceğiz. Gıda endüstrisini şekillendirecek uluslararası ticaret platformu olmaya aday fuarımızda, dünya gıda endüstrisinin devlerini Ortadoğu, Kuzey Afrika ile birlikte Avrupa ve Asya ülkelerinden gelecek sektör profesyonelleri ile buluşturacağız. Fuarımızı 60 bin metrekare alanda, 1.000’in üzerinde markanın ve 35 bin sektör profesyonelinin katılımı ile organize etmeyi hedefliyoruz.”
(2)