Uluslararası değerleme ve danışmanlık firması Brand Finance, dünyanın en değerli 500 markasını açıkladı. Küresel ölçekte piyasa değerlerine göre en değerli 500 markanın sıralandığı Global 500 listesinin zirvesinde, bu yıl Apple’ı geride bırakan Google yer alıyor.
Brand Finance tarafından her yıl yapılan dünyanın en değerli 500 markasının sıralandığı Global 500’ün 2017 versiyonu yayınlandı. Global 500 listesi, pazarlama yatırımları, tanınırlık, sadakat, çalışan memnuniyeti ve kurumsal itibar gibi kriterlerde markalar için yapılan değerlendirmeler sonucunda oluşturuluyor.
Google zirveye çıktı!
Brand Finance’ın yayınladığı Global 500 listesinde, bu yıl zirve el değiştirdi. Geçen yıl Apple’ın ardından ikinci sırayı alan Google, marka değerini yüzde 24 oranında artırdı ve 109,4 milyar dolar marka değeriyle ilk sırayı aldı.
Bu yıl Google’a geçilen Apple’ın marka değeri ise geçen yıla göre yüzde 27 oranında azalışla 107,1 milyar dolara geriledi. Listenin üçüncü sırasında, marka değerini yüzde 53 gibi yüksek bir oranda artırarak 106,4 milyar dolara taşıyan Amazon bulunuyor.
Marka değerini bir önceki yıla göre yüzde 16 oranında artırarak 62,4 milyar dolara yükselten dünyanın en büyük perakende zinciri Walmart ise 2017 listesinde sekizinci sırayı aldı.
Gıda sektörünün en değerli markaları
Brand Finance Global 500’de gıda sektöründen pek çok marka da yer alıyor.
Mc Donald’s, geçen yıla göre marka değerindeki yüzde 9’luk düşüşle, listede bir önceki yıla 12’inci sıradan 16’ıncı sıraya geriledi. Mc Donald’s’ın marka değeri 38,9 milyar dolar.
Marka değeri 2016 yılına göre yüzde 7 düşen Coca Cola, 31,8 milyar dolarla listede 16’ıncı sıradan 27’inci sıraya gerilerken, Starbucks yüzde 10 artışla marka değerini 25,6 milyar dolara yükselterek, 39’uncu sıradaki yerini korudu.
Nestle, bir önceki yıla göre yüzde 17’lik düşüşle 19,4 milyar dolar marka değeriyle, listede 38’inci sıradan 61’inci sıraya, Pepsi yüzde 4 oranındaki düşüş ve 18,2 milyar dolar marka değeriyle 55’inci sıradan 67’inci sıraya geriledi.
Global 500 2017 listesinde marka değerleriyle Danone 186’ıncı, Kellogg’s 213’üncü, Red Bull 227’inci, KFC 257’inci, Budweiser 278’inci, Kraft 285’inci, Nescafe 307’inci, Heineken 317’inci, Burger King 329’uncu, Johnnie Walker 374’üncü, Sprite 388’inci, Unilever 397’inci, Domino’s Pizza 427’inci, Lay’s 436’ıncı, Subway 464’üncü sırada yer aldı.
En güçlü marka Lego
Brand Finance tarafından markaları güçlerine göre sıralayan Brand Power Listesi’nde ise Lego ilk sıraya yerleşti. 92.7’lik marka güç skoru ile Google’ı (92.1) geride bırakan ve Global 500’de 196’ncı sırada yer alan Lego’nun başarısında, lisans anlaşmaları ve marka işbirlikleri rol oynadı.
(4)