Fibabanka ve Vodafone ana sponsorluğunda, Capital ve Ekonomist dergileri tarafından düzenlenen “Anadolu Markaları Yarışması” sonuçlandı. Bu yıl dokuzuncusu düzenlenen yarışmada, Tarım-Gıda Kategorisi’nde Ulusoy Un, İpek Hanım’ın Çiftliği ve Oba Makarnacılık ipi göğüslerken, Dijital Dönüşüm Ödülü Şimşek Bisküvi’nin oldu.
Türkiye’nin yükselişine öncülük eden markalar, Capital ve Ekonomist dergileri tarafından Fibabanka ve Vodafone ana sponsorluğunda düzenlenen Anadolu Markaları Yarışması ile belirlendi. Anadolu’nun yükselen yıldızları bu yıl büyük ve küçük işletmeler ile dijital dönüşüm başlıkları altında toplam 5 ayrı kategoride yarıştı. Anadolu’da marka bilincini yerleştirmeyi ve “marka olma” konusunu öne çıkarmayı amaçlayan yarışmada, 2016 yılında izledikleri marka stratejileriyle başarı öyküsü yaratan 19 firma ödül kazandı.
Fibabanka ve Vodafone ana sponsorluğunda, Marka Konseyi desteği ile Capital ve Ekonomist dergileri tarafından düzenlenen Anadolu Markaları Yarışması’nın ödül töreni, 31 Ekim gecesi, İstanbul SwissOtel The Bosphorus’ta yapıldı.
Capital ve Ekonomist Dergileri Yayın Direktörü M. Rauf Ateş’in ev sahipliği yaptığı ödül töreninde, Fiba Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hüsnü Özyeğin, Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ, Fibabanka Genel Müdürü Bekir Dildar ve yarışmanın eş-sponsorluğunu üstlenen Sinpaş GYO iş dünyasının temsilcileri ile bir araya geldi.
“Anadolu markalarının destekçisiyiz”
Törende konuşan Fibabanka Genel Müdürü Bekir Dildar, şunları söyledi:
“Bankacılık sektörünün önemli görevlerinden biri, ticaret, imalat ve tarım alanlarında ülkemize önemli katma değer sağlayan Anadolu şirketlerinin güçlenmesine destek vermek. Fibabanka olarak bu görevi kurulduğumuz günden bu yana büyük bir inançla yürütüyoruz. Biliyoruz ki, güçlü ve rekabette başarılı markalar, dijitalleşmenin sağladığı olanakları en verimli kullanan şirketler oluyor. Sponsoru olduğumuz Anadolu Markaları Yarışması’nda, başta Dijital Dönüşüm kategorisinde ödül alanlar olmak üzere tüm Türkiye’ye başarılarıyla örnek olan şirketleri tebrik ediyorum. Fibabanka, daima Anadolu markalarının destekçisi olacak.”
“Anadolu Markaları Projesi misyonumuzla örtüşüyor”
Vodafone Türkiye olarak Türkiye’nin Dijital Dönüşümüne liderlik etme vizyonları doğrultusunda, ülkemizdeki işletmelerin telekomünikasyon ve teknoloji ihtiyaçlarına yönelik çözümler geliştirdiklerini ve uyguladıklarını belirten Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı M. Sinan Kızıldağ ise şöyle devam etti:
“Anadolu işletmelerine ilham olmak amacıyla düzenlenen Anadolu Markaları projesi, işletmelerin Dijital Dönüşümüne ilham verme misyonumuzla doğrudan örtüşmesi nedeniyle bizim için önem taşıyor. Bu proje sayesinde, Yarına Hazırım Platformumuz ile destek verdiğimiz dijitalleşme hareketini şehir bazında detaylandırarak işletmelere markalaşma yolunda teknolojinin önemini anlatma imkânı bulduk. Tüm bu süreçte ‘Anadolu Markaları’ adı altında bir yarışma da düzenleyerek İstanbul dışındaki illere marka bilincini yerleştirmeyi, marka olma konusunu öne çıkarmayı hedefledik. Bu kapsamda 17 şirketi ‘Anadolu’nun Yükselen Markası’ olarak belirledik. Bu ödüller haricinde, ilk defa Dijital Dönüşüm Özel Ödülünü takdim ediyoruz. Vodafone olarak, Anadolu Markaları projesiyle yalnız büyük şehirlerde değil tüm Anadolu’da işletmelerin Dijital Dönüşümde yerini alması ve uluslararası pazarlarda aktif faaliyet göstermesi yolunda önemli bir sinerji yarattığımıza inanıyoruz.”
Anadolu Markaları 2016 kazananları
Anadolu Markaları 2016 Ödülleri, Küçük ve Büyük İşletmeler ve Dijital Dönüşüm olmak üzere 3 grupta verildi. “Büyük İşletmeler” kapsamında, Ticaret, Tarım-Gıda ve İmalat alt kategorilerinde 9 firma ilk üç dereceyi paylaşırken, 4 firma da jüri özel ödülüne layık görüldü. “Küçük İşletmeler” kapsamında ilk üçe giren firmaların yanı sıra bir de jüri özel ödülü verildi. Dijital Dönüşüm kategorisinde ise 2 firma ödül aldı.
Büyük İşletmeler
Ticaret Kategorisi: Makro Market, Biletal, Calista Luxury Resort
Jüri Özel Ödülü: Sadık Grubu ve Bilkent Cyberpark
Tarım-Gıda Kategorisi: Ulusoy Un, İpek Hanım’ın Çiftliği, Oba Makarnacılık
Jüri Özel Ödülü: Estuz
İmalat Kategorisi: Yataş Grup, Alpala Grup, Berdan Cıvata
Jüri Özel Ödülü: Ofisline
Küçük İşletmeler
Bilge Çiftliği, Ceyda Gıda, Valiz Dünyası
Jüri Özel Ödülü: Ganioğulları / Elif Konsept
Dijital Dönüşüm Ödülü: Şimşek Bisküvi
(2)