2016 yılı etkinliklerinde Ar-Ge, inovasyon ve tasarıma yoğunlaşan Ege İhracatçı Birlikleri (EİB), Ekonomi Bakanlığı’nın tarımsal iade ve devlet yardımının ihracatçılara ulaşmasına da aracılık etti. EİB Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, 2017’de yeni projeleri hayata geçireceklerini söyledi.
Türkiye-Yunanistan İş Forumu, Türkiye İnovasyon Haftası İzmir Etkinliği, IV. Gıda Ar-Ge Proje Pazarı, EİB XI. Moda Tasarım Yarışması, VI. Deri’n Fikirler Deri Üretim ve Tasarım Yarışması, 2016 yılında Ege İhracatçı Birlikleri’nin en çok ilgi gören faaliyetleri oldu.
“2017’de yeni projeleri hayata geçireceğiz”
Türkiye’nin daha katma değerli ürün ve hizmet ihraç etmesinin en büyük hedefleri olduğunu, tüm çalışmalarını bu hedefe ulaşmak için kurguladıklarını bildiren Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Sabri Ünlütürk, “2016 yılı Türkiye ve dünya açısından kayıp bir yıl oldu. Biz üyelerimizin daha katma değerli ürün ihraç edebilmeleri için yoğun bir çalışma yılını geride bıraktık. 2017 yılında bu hedefle çalışmalarımızı daha da arttırarak sürdüreceğiz” diye konuştu.
Ege İhracatçı Birlikleri bünyesinde yer alan 12 ihracatçı birliğinin hepsinin yürüttüğü projelerde katma değerli ürün ihracatının sacayağı olan Ar-Ge, İnovasyon ve Tasarımın öne çıktığına işaret eden Ünlütürk, “2017 yılında da aynı düşünceyle Ege Bölgesi’nden katma değerli ürün ihracatını arttırmak için iş programlarımızı yaptık. 2016 yılında Ocak-Kasım döneminde Türkiye’nin ihracatı yüzde 2,8’lik gerilerken, EİB’nin ihracatı yüzde 5 artışla 9 milyar 992 milyon dolar oldu. Bu artışı daha anlamlı kılmak için 2017 yılında yeni projelerimizi hayata geçireceğiz” ifadelerini kullandı.
Fuar organizasyonları
Uluslararası ticaretin vazgeçilmezi fuarcılık alanında yoğun bir yılı geride bırakan Ege İhracatçı Birlikleri, madencilik, organik sektörü, gıda, hazır giyim, tekstil, deri sektörlerinde 10 fuarın milli katılım organizasyonunu gerçekleştirdi. Çin, Almanya, İngiltere, Japonya, Amerika Birleşik Devletleri, Fransa’daki fuarlara EİB ile 248 ihracatçı firma katıldı.
EİB, en büyük ilgi gören etkinliği Türkiye İnovasyon Haftası etkinliğinde, iki günde 9 bini aşkın ziyaretçiyi ağırladı.
2016 yılında 35 fuarda Türk ihraç ürünlerinin tanıtımını yapan, gıda sektöründe 2, sanayi ve madencilik sektörlerinde ise 4 olmak üzere, toplam 6 Alım Heyeti Organizasyonu gerçekleştiren Ege İhracatçı Birlikleri, 13 tane çalıştay, konferans vb. etkinlik düzenledi.
2 bin kişiye eğitim verildi
EİB, 2016 yılında ihracatçı firmalara 40 değişik konuda eğitim programları düzenledi ve 15 bin saatlik eğitim verdi. İhracatçı firma temsilcilerine yönelik 40 değişik konudaki eğitime 2 bini aşkın kişi katıldı.
Ege İhracatçı Birlikleri çalışanları 2016 yılında; Yönetici Yeteneklerini Geliştirme, Yetkinlik Bazlı Mülakat Teknikleri, Takım Çalışması, Üye Memnuniyetini Arttırma, Sunum Teknikleri, Etkin Performans Yönetimi, Problem Çözme ve Karar Verme, Telefonda Etkili İletişim ve Diksiyon, Resmi Yazışma Teknikleri başta olmak üzere 30 farklı konuda kişi başı ortalama yıllık 50 saat eğitim aldı.
Dünyanın değişik noktalarında Türkiye’yi Ticaret Müşaviri olarak temsil ettikten sonra Türkiye’ye dönen 12 ismin 70 civarında firmaya deneyimlerini aktarma fırsatı sunan EİB, “Üye Buluşma Toplantıları” ile görev alanına giren Aydın ve Manisa’daki ihracatçılarla da bir araya geldi.
Projeler Ar-Ge ve İnovasyon ağırlıklı
Üyelerinin katma değerli ürün ihracatını arttırmak isteyen Ege İhracatçı Birlikleri 2016 yılında Ar-Ge ve inovasyon ağırlıklı projeleri hayata geçirdi. Teknik Tekstil Araştırma ve Uygulama Üretim Merkezi (TEKSMER) Projesi’ni 5 yıllık çabanın sonucunda 2016 yılında tekstil sektörüne kazandıran Birlik, “Konvensiyonel Üretimden Teknik Tekstil Üretimine Geçiş” isimli URGE Projesi için ise start verdi.
Türkiye’nin üretiminde dünyada ön sıralarda yer aldığı taze üzüm ve kirazın daha katma değerli ihracatı için Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği URGE Projesi 2016 yılında başlarken, 2016 yılında başlayan bir diğer URGE Projesi’ne Ege Maden İhracatçıları Birliği imzasını koydu.
Ege Bölgesi’nin ihracatında yüzde 40’lık paya ulaşan gıda ürünlerinin Uzakdoğu pazarına daha yoğun ulaşması için Japonya-Güney Kore Turquality Projesi’nde ise Ege Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği, Ege Mobilya Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği ve Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği güçlerini birleştirdi.
(4)